Styčné osoby ve škole
Výchovný poradce
Žáci a jejich rodiče se mohou s výchovnými, prospěchovými i jinými problémy ve škole obrátit na výchovné poradce. Pevně stanovené konzultační hodiny nejsou zavedeny. S dotazy a problémy se na výchovné poradce můžete obrátit kdykoliv, popřípadě si můžete sjednat i individuální konzultaci. Pro písemný styk použijte služební e-mailové adresy - viz. sekce
Kontakty.
Náplň práce výchovných poradců
- ve spolupráci s třídními učiteli podchytit a nadále pečovat o mimořádně nadané žáky
- zabývat se prevenci neúspěchu žáka ve škole a společně s rodiči odhalovat příčiny
- spolupráce s Pedagogicko-psychologickou poradnou v Teplicích - šetření žáků
- kontrola individuálních vzdělávacích plánů, které jsou vypracovávány pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- pomoc při problémech v kolektivu dětí
- řešení kázeňských problémů žáků
- kontrola plánů žáků s podpůrným programem
- vedení ambulantní nápravy žáků s SPÚ.
- účast na výchovných komisích
- zavedení a stálá aktualizace nástěnky "Svět práce" v 9. ročníku
- testování profesní orientace
- informace o možnostech studia po ukončení povinné školní docházky
- objasnění posloupnosti dalšího vzdělávání
- pomoc žákům při výběru budoucí profese
- podávání aktuálních informací o požadovaných profesích na trhu práce - spolupráce s Úřadem práce v Teplicích
- instrukce při vyplňování přihlášek
- řešení kázeňských problémů žáků ve spolupráci se školním preventistou
Metodik prevence
- Metodik prevence pro ZŠ Hrob - Mgr. Lenka Chludilová
- Koordinátor MP pro 1. stupeň - Mgr. Lenka Brunclíková
Metodik prevence se zabývá prevencí šikany a záškoláctví, různých druhů závislostí (drogy, alkohol, kouření, gamblerstvím, apod.). Zabezpečuje odpovídající podmínky tělesného a duševního zdraví dětí. Úzce spolupracuje s výchovným poradcem školy, ostatními ped. pracovníky, s PPP a s rodiči. Pro splnění úkolů primární prevence je vypracován Minimální preventivní program.
Cíle práce metodika prevence
- učí respektování lidských práv a odlišností jedinců, zdravému životnímu stylu
- vede k přijetí osobní zodpovědnosti za své chování a jednání, k pozitivnímu poznání sebe sama
- rozvoj sociálních dovedností
- navazování zdravých vztahů s ostatními
- umění týmové práce
- konstruktivní řešení konfliktů a otevřené komunikace
- snaží se vytvářet atmosféru důvěry, respektu a bezpečí (v případě potřeby zajistit pomoc dítěti)
- informuje o nebezpečí různých závislostí a o sexuální problematice
Minimální preventivní program je plněn ve vyučovacím procesu, využíván ve volnočasových aktivitách dětí, jsou pořádány besedy a exkurze.